25 maj 2017

Vallersvik

Idag skickade Arwid några bilder till mej med frågan "Gissa var vi är?" Är ni i Vallersvik? frågade jag. Jag hade rätt, Arwid och Lotta var i Vallersvik idag. Troligen upplevde Arwid minnen från somrar då han var barn. Kanske berättade han också för Lotta vad han kom ihåg och hur han upplevde somrarna vid havet i fina sommarhuset tillsammans med familjen, mormor och morfar. På bilden från idag sitter Arwid i grottan mellan Vallersvik och Torstensvik.
Jag tittade sedan i några gamla fotoalbum och hittade några bilder från 1992. Här är Adam i samma grotta 25 år tidigare. Adam har med sig sin älskade Desunilla =)
Vi hade fantastiskt fina somrar i Vallersvik. Det var egentligen bara en vecka på sensommaren i augusti, veckan innan skolan började.
Det var tack vare mina föräldrar som vi kunde åka till Vallersvik och bo fint i mina föräldrars vänners sommarhus. Vi hade promenadavstånd till strand och hav
Vad Arwid gör har jag skrivit i mitt gamla fotalbum, se bild här nedanför. Han är på altanen i sommarhuset i Vallersvik. De första åren bodde vi i ett av de äldre husen på gården. 
Härligt med kreativa barn med mycket lek och fantasi.
De första åren hade vi inte bad och dusch inomhus. Adam fick bada i diskhon köket. 
TACK Arwid för att du skickade fina bilder från Vallersvik idag! Härligt att minnas fina somrar vid havet.

Inga kommentarer: