26 mars 2018

Vårtecken

Efter en solig och skön söndag igår blev det vinter idag igen. Men... snödropparna finns där i rabatten i alla fall. Lite frusna i snön ger de hopp om vår, sol och värme.
I eftermiddag har jag varit i grannstaden på en nätverksträff i det lilla sjukhuset. Det var trevligt med miljöombyte och även lite ny kunskap. På vägen hem köpte jag blommor till påsk. 
Känner mig annars ganska "avtrubbad" av jobb och vardagsrutiner. Ser fram mot en lång och härlig påskhelg nu med besök av Adam.
Känns också bra att veta att jag har lite kul inplanerat under våren. Har en heldag inplanerad med två gamla jobbarkompisar, en heldag med två barndomsvänner plus en weekendresa med sambo, Arwid, Lotta och Adam. För att undvika att bli "avtrubbad" i vardagen behöver jag se till att planera in lite roliga händelser, resor och annat. 

Inga kommentarer: