28 september 2008

Optimism


Då är hyllan på plats, en ny-gammal klassiker som jag inte tyckte särskilt mycket om då jag var barn. Men nu är den snygg, tycker jag. Enkel och klassisk.
Läste en bra artikel i DN i morse som handlade om optimism. Jag läste att det är viktigt att fokusera på det du kan göra något åt. Det man inte kan göra bättre ska man inte lägga kraft på. Det är ingen mening med att söka upp människor som är negativa, elaka eller bittra. Dessa människor får ses som rundningsmärken eller rondellhundar. Det är också viktigt att tänka på att livet går i tankens riktning vilket innebär att både pessimister och optimister får rätt.

Dagens glädjeämnen:


  • Ad. kommer hit på mat idag

  • Jag ska gå ut och gå med M ikväll

  • Vi har en ny fin hylla uppsatt på väggen

  • Det blir trattkantarellsås till maten idag

  • Solen skiner och det är så vacker höst ute

  • Jag är fortfarande frisk

Dagens fråga: Är det någon som vet var man kan köpa en snygg anslagstavla?

Inga kommentarer: