29 september 2008

"Date", jobbet och beröm

Har en "date" inplanerad i slutet av oktober som jag ser fram emot. Då ska jag få träffa L som jag tycker mycket om. Hon är trevlig, snäll och bra på alla sätt. Jag har saknat henne (och hennes familj) mycket och det ska bli så jätteroligt att träffas igen.
Måndagar = tuffa dagar med hög belastning på jobbet. Vi håller på att introducera en ny ssk på jobbet. Hon är en person som började jobba hos oss nyligen, samtidigt som det kändes som om hon alltid jobbat med oss. Hon bara smälte in bland oss och började jobba med sina nya arbetsuppgifter på ett skickligt, trevligt och proffessionellt sätt. En sådan människa som hon representerar finns det nog inte så många av. Jag är stolt över att få vara hennes chef och jobbarkompis. Jag måste komma ihåg att säja det till henne.
Jag vill bli bättre på att ge beröm - jag ska träna på det. Det borde ju vara något av det enklaste man kan göra. Enkelt att ge och underbart att få.
Jag har en annan jobbarkompis som jag jobbat ihop med sedan jag var ny och oerfaren ssk. Det känns som om hon har lärt mej allt jag kan. Hon är dessutom en mycket skicklig och omtänksam person. Jag är stolt över att få jobba ihop med henne också. Idag öser jag beröm över mina jobbarkompisar. De upptar en väldigt stor del av mitt liv eftersom jag arbetar heltid. Jobbet är egentligen inte alls det viktigaste i livet men det betyder mycket att ha det bra och omges med människor man trivs med då man arbetar.

Inga kommentarer: