09 september 2008

En helt vanlig tisdag

Idag fick jag äntligen en halvdag administrativ tid på jobbet. Jag hade hur mycket som helst att göra. Kände mej lite rörig och okoncentrerad. Men, lite nytta gjorde jag nog i alla fall. Eftermiddagen ägnade jag åt nätverk för astma-KOL-sköterskor. Vi fick god lunch på Stadt i Motala och sedan diskuterade vi olika saker. Tyvärr kände jag att det stora engagemang som jag hade för några år sedan är som bortblåst.
Då jag återvände till Mjölby gick jag en sväng på sta´n. Jag köpte bl.a. present åt min mamma som fyller 83 år på måndag men ska firas på söndag. Eftersom hon inte läser min blogg kan jag berätta att hon får ett presentkort inköpt i en klädaffär.
Sedan började jag längta efter mina barn. Jag gick hem till Ad. och hälsade på. Han följde sedan med mej hem till mej och J och vi åt hemlagad, supergod pizza tillsammans alla tre. Jag älskar att umgås med mina barn, pyssla om dem och skämma bort lite lagom.
"Ju tryggare vi vilar i oss själva, desto mindre påverkas vi av omgivningen och desto mer presterar och åstadkommer vi, ironiskt nog." Ur boken "Mindfulnss från början" av Charlotte Mandrup

Inga kommentarer: