08 mars 2010

Kameraminne

Nu har jag beställt en ny kamera. Efter tips från en annan bloggerska bestämde jag mej för en Canon EOS 500D. Kameran är en trogen vän som oftast är med i olika händelser i livet. Jag visar några bilder som jag tagit med min gamla Canon Ixus 860. Översta bilden är tagen på Omberg i maj 2008. Den här bilden har jag förstorat, ramat in och hängt upp på en vägg här hemma.

En bild från Studentbalen 2008. Adam tog studenten 2007 men här är han med som kavaljer till Cattis. Här är de på väg till festen på Vadstena Slott. Jag gillar bilden som utstrålar så mycket glädje, förväntan och feststämning.

Här är vårt hus. Vi bor högst upp och vår lilla balkong syns mellan träden till vänster. Hit flyttade jag i januari 2008. Bilden är tagen i maj samma år.

En bild på solnedgången som vi ser den från tredje våningen. Bilden ser ut som det lika gärna skulle kunna vara en solnedgång i t.ex. Marocko.

Jag älskar den här bilden på blå riddarsporre mot en grå vägg. Bilden är tagen i närheten av Skagen när J och jag var på vår första semester tillsammans.
Det var lite bilder tagna med min gamla kamera.
Nu ska jag snart vinka av min äldste som ska på jorden-runt-resa. Han återvänder till Sverige i augusti. Jag önskar honom LYCKA TILL och hoppas att han får en massa härliga upplevelser och fina minnen för livet.

2 kommentarer:

S o F sa...

Ser ut som om IXUS:en (och kvinnan bakom den) har skött sig bra! :)

Soooliga hälsningar

♥ Fyra årstider sa...

Jag tror du kommer bli jätte nöjd. Lycka till.
Kram Lotta