05 mars 2010

Långledig

Idag har jag en ledig dag! Jag önskar att jag kunde vara ledig från jobbet oftare. Jobbet upptar alldeles för stor del av mitt liv. Jag skulle vilja vara ledig mycket mer. Då skulle jag kunna pyssla om vårt hem, umgås med släkt och vänner, vara i naturen, göra utflykter och bara vara.
Idag ska jag städa här hemma och göra fint. Ikväll blir det restaurangbesök i grannstaden tillsammans med mina barn. Resten av helgen är helt oplanerad (så, jag kan hälsa på mina föräldrar). På måndag fm ska jag skjutsa min äldste till tågstationen och vinka av honom. Tåget går till Oslo och därifrån flyg till Lissabon för mellanlandning och sedan flyg till Sao Paolo, Brasilien. Resan tillbaka till Sverige sker i augusti någongång. 
Nu ska jag njuta av min långledighet. Jag börjar inte jobba förrän måndag kl. 11.

2 kommentarer:

S o F sa...

Härligt! Hoppas att din ledighet blir skön och att du har lika strålande fint solskensväder som vi.

Soooliga hälsningar!

Anne-Lie sa...

Ja nog funderar man lite kring valen i livet - är det jobbet eller familjen som är viktigast. Nog vill man att det självklara svaret ska vara familjen men där är inte jag alltid!