12 juli 2011

Farmor Hildurs virkade sängöverkast

Min farmor Hildur virkade sängöverkast till mej och mina två systrar då vi var ganska små. Jag skulle kunna tänka mej att mitt är gjort för 43 - 48 år sedan. Det måste ha varit mycket bra kvalitet för det ser knappast använt ut. En sådan grej betyder mycket och är ett värdefullt minne.
När jag för c:a 3½ år sedan flyttade ifrån villan där jag bodde hade jag ganska dålig koll på alla mina saker och vad jag borde komma ihåg att ta med mig. Men, jag tänkte att om jag glömmer något kommer det säkert att ordna sig på något vis. Då vindsrummet var klart kom jag ihåg farmors Hildurs sängöverkast. Det skulle ju passa jättebra! Men, då fick jag beskedet att det tyvärr var lämnat till en secondhand-butik. Det var bara för mej att gilla läget och jag köpte ett nytt sängöverkast. För några veckor sedan kom sängöverkastet hem till mej i en gammal dammig kartong. Nu är det tvättat och det finns nu hos mej där det hör hemma på gästsängen i vindsrummet =) 

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Så härligt att överkastet kommit tillbaka till dig! Å tusen tack för ditt tips om rörelse - noterar att jag helt klart blir bättre om jag rör mig mycket utan för hög belastning!

Gunilla sa...

Vilken solskenshistoria! :)

Kärrans blogg sa...

Ja, Anne-Lie, lagom är bäst!
Gunilla - en tråkig historia blev till slut en solskenshistoria =)
TACK, för era kommentarer!