26 juli 2011

Semesteravslut

Jag tycker att man ska hitta på något kul de sista semesterdagarna. Vi börjar jobba igen i morgon. Så, det senaste dygnet har vi tillbringat på Dufweholms herrgård. Här har vi sovit inatt, i Astrid Svinhufvuds rum. 
Vi kom fram igår vid 15-tiden efter c:a 1 timmas bilresa. Vi gick en runda i omgivningen, tog lite bilder och njöt av sommaren.
 Här har vi sambo J ♥ 
Det gick alldeles utmärkt att trivas här. Dessutom var maten underbart fantastiskt jättegod.
I morse åt vi frukosten ute på terrassen vid vattnet. Jag åt en stor tallrik fil också, men den fick inte plats på bild.
 Här är en del av matsalen.
Innan vi åkte hem idag satt vi på bryggan i solen. Vattnet var nästan svart och då tycker jag att det är läskigt att bada. Det kom dessutom en bäver simmande förbi...
Ett mysigt, romantiskt dygn i herrgårdsmiljö i bedårande vacker omgivning och med mat som var bland det godaste jag någonsin ätit och dessutom närproducerad. Desserten var delvis hämtad ute i trädgården. Ett bra slut på vår 4 veckor långa sommarsemester 2011. Nu har vi laddat batterierna och vi är redo att återvända till jobbet fulla av energi och arbetsglädje.  

5 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilket fint litet paradis! Kram Ia

Anne-Lie sa...

Snacka om att ta vara på semesterns sista stund!

Carin sa...

Sv: visst vetdu :) de kommer jag att göra :) måste visa min underbara lägenhet :) kramar

LyckligaPraliner ♥ sa...

Så underbart!! Ett mycket bra sätt att fylla på kraft och energi :)
Mvh Ann-Louise

Gunilla sa...

Härligt avslut på ledigheten - nu har du nog gott om energi!