25 juli 2018

Bloggfundering

Nu har vi gjort en paus i projekt "Måla garage". En vägg är i alla fall helt färdigmålad och har fått tre nya spaljéer till vår kaprifol. Resten av garaget målar vi när det blir svalare, kanske senare i sommar eller nästa sommar. Vi får se hur det blir! Framåt eftermiddag/kväll åker vi till Vättern och badar.
Det är snart 10 år sedan som  jag började blogga, första blogginlägget gjordes 8 augusti 2008. Jag funderar ibland över varför jag bloggar och jag kommer oftast fram till att bloggen ersätter mina fotoalbum och dagböcker. I bloggen skriver jag om vad jag/vi gör och jag visar mina bilder. Jag har ingen ambition att förmedla kloka tankar, råd, vägledning eller inspiration. Jag bloggar när jag känner för det, ibland kan jag skriva om något intressant och ibland skriver jag om inget särskilt. Ibland är jag stolt över mina bilder och ibland är det bara helt vanliga foto. Jag skriver ungefär som jag tänker, har inga krav att det vara välskrivet med bra formuleringar men vill gärna att det ska vara rätt stavat. Min ambition är att bloggen ska vara så äkta som möjligt, att visa hur livet är i verkligheten, lite "upp och ner" och att ibland händer ingenting.  

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Grattis till dina snart 10 år här på din blogg! Det blir många inlägg det! Jag har inte följt dig så länge, men tittar in här hos dig ibland för att läsa vad du har för dig! :)
Det känns varmt och välkomnade att titta in här! Vet att du vid något tillfälle hade skrivit lite mer om dina innersta tankar, men fått negativ respons på det. Tråkigt och oförskämt tycker jag!
Må gott!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK Gunilla! Roligt att du trivs när du hälsar på här i bloggen.
Kram från Kerstin