07 juli 2018

Extra energi

Nu är det bara en vecka kvar på jobbet innan det är dags för fyra veckors semester. Det går bra att jobba men det är lite segt nu. Det som ger extra energi är när jag tar cykeln till och från jobbet. Jag vet inte varför men jag blir så himla glad av att cykla och jag får extra energi av det. Igår cyklade jag till och från jobbet, det var väldigt varmt på hemvägen men härligt att vara ute i solen och det gick bra att trampa på de 1,5 milen hem.
Idag har jag haft städ- och tvättdag. Jag har även lastat jord på skottkärran och fyllt på med ny jord i häcken. När det var klart klippte jag gräset. Nu har jag tagit ett badkarsbad och bäddat rent i vår säng samtidigt som vi har koll på fotbollsmatchen. Ja, ibland har jag extra mycket energi!
I onsdags när jag hade en ledig dag var vi i Stora Lunds naturreservat vid Vättern. Härligt att vara vid vattnet en varm och solig dag men lite för kallt i vattnet för att bada. På hemvägen stannade vi i Hästholmen och köpte var sin glass.

Inga kommentarer: