16 juli 2018

Det bästa man kan göra är att åka till stranden

Vår första semesterdag har varit en riktigt härlig slappardag! Sovmorgon och frukost ute på altanen. Pratade länge med mellansyster i telefonen =) Sedan hade vi besök från AE:s med tillsyn och service av vårt larm. Jag vattnade krukor och satt i skuggan och löste korsord. Efter lunch tog jag lite siesta och sedan åkte vi till stranden och badade. 
När det är så här varmt är det så härligt att bara ha 20 min bilresa till fina Vätterviksbadet i Vadstena. Vi brukar åka dit sen eftermiddag eller tidig kväll då lugnet har lagt sig något. Idag satt vi i skuggan på stranden, läste tidningar, löste korsord och såg ut över vattnet. Träffade en gammal jobbarkompis och vi pratade en stund =) Jag badade länge, det är ovanligt behaglig temperatur i Vättern så det gäller att passa på. Det bästa man kan göra nu när det är så varmt är att åka till stranden.
Ikväll har Adam varit på lägenhetsvisning igen, i morgon börjar budgivningen. Jag håller tummarna och hoppas på den här fina lägenheten i Gamlestaden i Göteborg.

Inga kommentarer: