23 augusti 2018

Här och nu och framåt

Nu när jag har jobbat i snart 2 veckor efter semestern känner jag att jag längtar tillbaka till lediga dagar och frihet. Samtidigt är det kul att ha ett jobb där jag kan leverera min kunskap och erfarenhet som är till nytta för dem som behöver. Tror inte heller att jag skulle trivas med att vara ständigt ledig och inte ha något arbete. Känns ju också bra när lönen kommer.  
I helgen ska altandäcket tvättas och behandlas ytterligare med en strykning av SIO:XX sedan klarar det sig i 10 - 12 år. På söndag kväll blir det bio och på måndag är vi lediga =)
Jag har börjat planera lite för kommande fester och firande när jag fyller en massa år. En kväll kommer alla på jobbet hit och firar sedan är det fest med mina barn, Lotta, systrar, mor Vera, vänner och sambobarn med resp. Efter min födelsedag blir det en resa några dagar, inte så långt bort men utomlands i alla fall =) 
Adams bostadsfråga har inte löst sig än, han har lite på gång men inget är klart ännu. Vi är många som engagerar oss i detta =) Han kommer snart hit en helg då han är bjuden på en kompis 30-årsfirande.
Som vanligt känner jag mig tacksam för mitt liv här och nu och för det som är på gång. TACK!
Eftersom bloggen är min dagbok skriver jag lite om vad som händer och sker, lite tankar och funderingar.
Bilden är tagen på Marstrandsön i maj i år 

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Så det drar ihop sig till kalas och till att fylla jämna år antar jag! Ja, att fylla år är roligt och att planera för en resa är också roligt! Spännande...
Jag gick i pension ett år tidigare och njuter enormt mycket av min ledighet! Ekonomin kunde förstås ha varit bättre...det är ju inte som när jag arbetade!
Hoppas bostadsfrågan löser sig!
Kram Nilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det ska bli kul att fylla år och passa på att fira med mina nära och kära. Resan är ingen långresa, men vi åker till Köpenhamn några dagar. Jag fyller 60 i början av oktober!
Jag tror också att jag kommer att sluta jobba innan jag är 65, kanske vid 63.
Bostadsfrågan har löst sig, det blir ett andrahandskontrakt i fina Majorna =)
Kram från Kerstin