26 juni 2019

Sommar-yoga utomhus

Idag var det dags för ett yogapass utomhus. Jag rullade ut yogamattan vid odlingslådorna och började med meditation via Headspace. Därefter gör jag mina yogaövningar sittande, liggande och stående i c:a 45 min. Avslutar mitt yogapass med "Dödsstilla position" i 5 - 10 min.
Vår uteplats vid odlingslådorna är en en bra plats för yoga. Den är insynsskyddad tack vare växtligheten, stenläggningen är ett bra underlag för yogamattan, en fridfull och harmonisk plats att vara på.
Jag gjorde min förmiddagsyoga här i skydd av potatisen med utsikt mot gurkor, blåklint, vitlök och garagevägg med kaprifol. 
Åt andra hållet utsikt mot norr-rabatten och naturen utanför med sommaräng, stor gran och lövträd.
När jag ligger på rygg på yogamattan ser jag rakt upp i potatisen och himlen.
Under nästan hela yogapasset låg katten Sara på yogamattan och spann. 
Jag började yoga för några år sedan för att se om det kunde hjälpa mot min migrän. Jag är inte migränfri men det har blivit bättre, inte alls lika intensivt och smärtsamt längre. Numera yogar jag för att det känns så bra, min kropp och själ behöver yoga. Kroppen blir rörligare och smidigare (mindre stel) med bättre balans och hållning. Dessutom en egen stund för stillhet och reflektion.
Namaste!

Inga kommentarer: