18 november 2020

Ljus i mörker

Har jobbat och varit inomhus hela dagen, det var mörkt ute när jag kom hem. Men... jag hade bestämt mej för att gå en promenad före maten ikväll. Trots mörker och blött duggregn var det så skönt att komma ut, härlig kvällsluft och jätteskönt att röra på kroppen i en ganska lugn och stillsam promenad. Skönt också att ibland vara själv med sina tankar och funderingar.

I måndags efter jobbet gick vännen Maria och jag en lång och härlig motionsrunda i mörkret. Härligt att ha trevligt sällskap med mycket prat.

Nu kommer det att vara mörkt en tid framöver. Jag har det bra som har fyra lediga dagar/vecka, då kan jag passa på att vara ute när det är dagsljus. För övrigt kan vi bara tända ljus, lampor, utomhusbelysning, ha det så bra vi kan och inte låta mörkret få fäste i oss. Och när det sedan är som mörkast... det är då det vänder =)

Inga kommentarer: