27 november 2020

Solenergi och vacker frost

Vilken vacker morgon med sol och frost och vilket härligt dagsljus! Gick en lång motionsrunda med vännen Maria på förmiddagen. Gick sedan ut igen för att fånga allt det vackra på bild. Frosten hade börjat smälta bort i solskenet men några bilder blev det i alla fall =) Här är en bild på frostigt gräs i kohagen.
En brun och vissen blomma blir ett vackert konstverk när den blir frostig. Skönt att vara ledig denna fina solskens-dag.

Nu har vi precis suttit ute på altanen i solskenet och ätit vår lunch, sedan borstade jag katten Sara. Nu en kopp te och lite relax efter maten sedan lite städning och baka kaka som ska med till Norrköping i morgon.

Arwid har skickat Lo:s önskelista så nu har jag börjat klicka hem julklappar =) Lo är den enda jag köper julklappar till. Sambo och jag brukar köpa något gemensamt till hemmet som julklapp och den här julen köper vi badrumsrenoveringen som drar igång i slutet av februari. Arwid, Adam och jag har slutat med julklappar. Vi tycker att vi har allt och för mej är den bästa julklappen att vara tillsammans. Men, kanske blir det en julklapp till julklappsspelet...

Nu höll jag på att glömma mor Vera, jag köper julklappar till henne också. Hon får alltid en fotoalmanacka av mej och även lite annat, ibland något ätbart, ibland krämer och lite lyxig tvål exv.

Önskar Er alla en fin första-advents-helg! Nu tänder vi ljus och lyser upp i mörkret, sprider glädje och kärlek till varandra och oss själva!

Kram från Kerstin!

Inga kommentarer: