08 november 2020

Tavlan

Idag blev tavlan klar. Jag tappade andan nästan när jag fick se den, så fin den blev. Jens tog en bild när jag var ute i trädgården och krattade ut dressjord på gräsmattan en regnig dag i slutet av augusti i år, sedan har han målat av bilden. Tavlan heter "Trädgårdsmästaren" vilket står skrivet i nedre vänstra hörnet. Nu ska den ramas in och hängas upp på väggen.
Igår yoga efter frukost, efter lunch fönsterputs i kök - vardagsrum. Härligt med nyputsade fönster! Idag yoga efter frukost därefter inget särskilt planerat, sambo J bakar surdegs-lussekatter idag.
Denna bild tog jag med mobilen i fredags, i eftermiddagssolen.

Igår kväll åt vi vår tre-rätters-middag. Vi började med gubbröra à la Mannerstöm på rågbröd d.v.s. gubbröra med matjessill i stället för ansjovis, se bild. Sedan stekt rödspätta med brynt smör som sås, potatis och lite grönsaker. Vi avslutade med choklad-kladd-kakan som jag bakat och liten klick grädde. Därefter kände vi för en kvällspromenad... skönt att röra på sig efter all den goda maten och skönt att komma ut i friska kvällsluften.
Den här fina bilden skickade Arwid igår på Lo och Adam. Åh, vad jag längtar efter dem alla!

Ja, det var "lite av varje" från mej! Hoppas att du har en fin söndag!

Inga kommentarer: