02 november 2020

Frisk, glad och tacksam

Jag är frisk och jag har jobbat idag =) En obeskrivligt härlig och skön känsla att må bra, att arbeta och att allt är som vanligt igen. Helt underbart! Jättekul att vara tillbaka på jobbet, att träffa jobbarkompisarna och att kunna utföra mina arbetsuppgifter.  I morse vaknade jag innan larmet väckte mej och jag längtade till jobbet, det var längesedan jag kände så. 

Tänk att man ska behöva bli sjuk för att uppskatta den helt vanliga vardagen, som kan tråka ut mej i vanliga fall.

Dessutom fick jag sms nyss från min vän som undrade om jag är redo för promenad på torsdag. JA, jag är redo, jag längtar efter en riktigt lång och härlig motionspromenad =)

Ha det bra allesammans och håll ut! Tänk extra mycket på att hålla avstånd nu och att tvätta/sprita händerna. Det är en ofantligt stor smittspridning nu, vi har alla ett gemensamt och personligt ansvar för att minska andra vågens smittspridning. Att jag tjatar om detta beror på att jag idag märkte enormt stor skillnad på jobbet jmf med hur det var senast då jag jobbade för tre veckor sedan. Smittan härjar fritt därute nu och slår hårt mot många. HÄR kan du läsa rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten. 

Dagens bild är från "arkivet" tagen i dec. 2017.

Inga kommentarer: