När det var luchdags åt vi på Kusthotellet. Vi satt ute i solen på restaurangen, allt smakade bra. I glasen har vi ofiltrerad ekologisk äpplemust från "Englamust".
Det är så fint på Kusthotellet nu när "Ästad Vingård" tagit över driften, det märks givetvis också i restaurangen.
Tog några bilder i hotellet som är så vackert inrett i mjuka, behagliga färgtoner. Mycket är i beige precis som sanden på stranden.
Lounge-avdelning vid restaurangen
Lounge-avdelning med trappa upp till hotell-rummen
Tycker väldigt mycket om de lugna och behagliga färg-tonerna i inredningen. Känns som de plockar in färgerna från strand och sand.
Den här dagen satt alla lunch-gäster utomhus.
Efter maten satt vi en stund i sofforna vid restaurangen. Här satt vi i solen, tittade ut över strand och hav och lyssnade på vågorna. Kusthotellet har ett helt otroligt bra läge, precis vid stranden.
När vi var nöjda med sol och bad köpte vi gelato i kiosken utanför hotellet, vi satte oss på trädäcket igen där vi åt vår glass.
Efter maten satt vi en stund i sofforna vid restaurangen. Här satt vi i solen, tittade ut över strand och hav och lyssnade på vågorna. Kusthotellet har ett helt otroligt bra läge, precis vid stranden.
Efter mat och relax var det dags för bad. På stranden gick vi till "min" platå uppe vid strandrågen. Vi bytte om till bikini och satt i solen en stund, sedan var det dags för ett bad i havet. Det kändes först ganska så kallt i vattnet men när man väl hade doppat sig var det jätteskönt. Helt underbart med ett bad i havet. Efter första badet värmde vi oss i solen och sedan badade vi en gång till. Livskvalitet på högsta nivå!
När vi var nöjda med sol och bad köpte vi gelato i kiosken utanför hotellet, vi satte oss på trädäcket igen där vi åt vår glass.
Sedan gick vi en promenad över Hästhagaberget hem till mig. Hos mig åt vi lite kvällsmat, satt och pratade en stund. Sedan följde jag Maria till stationen där hon tog tåget hem till sig i Mölndal.
Utanför stationen tog jag en bild på det nya fina konstverket som heter "Horisonten - att ta emot en sol". Visst är den fin?
Utanför stationen tog jag en bild på det nya fina konstverket som heter "Horisonten - att ta emot en sol". Visst är den fin?
Sedan vandrade jag hemåt genom Varberg i den fina sommarkvällen.
Idag har jag jobbat 8 - 12 och vaccinerat. Som vanligt kul och trevligt på arbetsplatsen. Är glad och tacksam över mitt pensionärs-jobb.
Nu ska jag snart ut och vattna i mina odlingslådor sedan en tur till centrum för några ärenden.
Som vanligt hoppas jag att alla ni fina blogg-besökare har det bra i era liv, med en hög nivå av livskvalitet!
Hälsningar och kram från Kerstin 💗💗💗












Inga kommentarer:
Skicka en kommentar