22 juni 2026

Midsommar-helgen

Nu  har vi firat midsommar och vilken fantastiskt fin helg det var! Tacksam över att få uppleva allt detta! 

I fredags, på midsommarafton, kom Adam med cykel på tåget från Göteborg till Varberg vid 12-tiden. Han landade hemma hos mig på lunch. Jag hade fixat traditionell midsommar-lunch med sill, färsk-potatis, m.m. På bilden ovan har jag börjat duka fram.

Efter maten satt vi på min balkong där vi drack kaffe och åt glass med jordgubbar.
Sedan klädde vi oss midsommarfina och cyklade mot Arwid och barnen (Lotta jobbade). Dit kom  också Lottas föräldrar och tillsammans cyklade vi till ...

... midsommarfirande på "Nordängen" i Gamla Köpstad. Där var det massor av folk som ville fira midsommar och dansa kring midsommarstången. Så fint med alla sommarklädda människor och blomsterkransar i håret. 
 
Efter dansen cyklade vi till stranden i Gamla Köpstad. Vi tog av skorna och gick barfota i vattnet.
Det var många som badade men vi hade inte med badkläder. Det var skönt ändå att svalka fötter och ben i havet.
Sedan cyklade vi allesammans hem till Arwid och barnen. Vi hjälptes åt med maten och satt sedan och åt ute på altanen. 

Efter maten glass och massor av jordgubbar. 
Vilken fin kväll vi hade tillsammans!
Lite senare på kvällen när Arwid nattade Tuva spelade Adam, Lo och jag Uno.
Framåt 22.30-tiden cyklade jag hem, tog vägen utmed havet och det var så ljust och vackert. När jag passerade Apelviken var det dock ganska stökigt med alla högljudda människor som var överallt, även några polisbilar här och där. När jag sedan kom fram till området där jag bor var det lugnt och tyst. 

På midsommardagens eftermiddag var jag i trädgården hos Arwid och barnen (Lotta jobbade em  och kväll även denna dag). Arwid och Adam byggde planket på altanen, jag rensade lite i rabatterna, barnen hade kompis på besök. Lite senare på eftermiddagen cyklade vi ner till havet och badade. Helt underbart att bada i havet, lite kallt men jätteskönt.

Igår förmiddag gick jag en motionsrunda till fästningen och tillbaka. På eftermiddagen hos Arwid och Lotta, jag rensade och lekte med barnen, killarna byggde klart allt på altanen och Lotta fixade kvällsmiddag. Vid 18-tiden cyklade Adam till stationen för att ta tåget hem till sig i Göteborg.

När jag lite senare kom hem till mej vattnade jag i mina odlingslådor på gården + alla mina växter på balkongen.

Har haft en superfin midsommarhelg, så tacksam över att ha det så här bra i livet!

I morgon kommer vännen Maria (som bor i Mölndal). Tror det blir sol  och bad för oss, kanske blir det lunch på Kusthotellet 
På onsdag förmiddag har jag ett vaccinations-pass, på eftermiddagen träffar jag ev. mellan-syrran med sällskap här i Varberg.

Hoppas alla ni fina blogg-besökare har det bra i era liv! 

Hälsningar och kram från Kerstin 💛💛💛

Inga kommentarer: