09 oktober 2018

Hemma-yoga i gästrum

Så här ser det ut i gästrummet nu när vår gamla sänggavel fått flytta in där. Det ser lite mer ombonat och mysigt ut nu. Gästrummet är också mitt yogarum. Yogamattan ligger på golvet framför sängen men fick inte plats på bild. På väggen framför yogamattan finns en spegel vilket är bra när jag behöver ha koll på mina övningar/positioner.
Nu har jag precis avslutat dagens yogapass på 80 min. Jag har sparat ett tidningsurklipp från tidningen Femina som skrev om yoga för ett tag sedan. Där står det: "Det handlar om tusenårig träningsform för kropp och själ. I yoga tränas balans, smidighet och styrka - men det är också ett sätt att lära känna sig själv och öka förmågan att vara här och nu. I träningen kombineras fysiska rörelser med andning och olika meditationstekniker. På så vis är det möjligt att med tiden bli bättre på att lyssna inåt och öka medvetenheten om vad som händer i kroppen och sinnet."
Jag har gjort ett eget träningsprogram som passar mej och min kropp. (Det finns en viss typ av övningar som inte passar mej pga mitt gamla diskbråck, är livrädd för att diskbråcket ska börja "bråka" med mej igen.) Ibland lägger jag till någon ny övning och tar bort en gammal, men mitt träningspass har en tendens att bli längre och längre. Ibland kan jag ju också göra en kortversion beroende på hur mycket tid jag har. 

Inga kommentarer: