08 mars 2019

Härligt med helg

Nu blev det snö, vinter, blåst och kyla igen =( Vi vet ju att det alltid blir några "bakslag" innan det blir riktig vår men... det är ju så härligt med vårsol, tussilago och lite värme. Jag satsar på en inne-mys-helg, behöver städa och pyssla om vårt hem den här helgen.
Idag skickade Lotta en bild på Lo som ler mot sin pappa Arwid =) Ja... jag längtar efter lilla Lo hela tiden. Jag har det väldigt bra ändå för jag får en Lo-bild nästan varje dag vilket är underbart kul och härligt.
Ikväll gjorde jag en ny sats ingefäradryck. Vi dricker det varje morgon för att hålla oss friska. Jag brukar hacka ner en liten egenodlad chili i ingefärsdrycken vilket brukar bli så där lagom starkt och gott. Nu är våra vanliga chili slut så idag tog jag en egenodlad habanero från frysen i stället... Det blev starkt.... väldigt starkt...kanske alldeles för starkt.
Ha en bra helg allesammans!

Inga kommentarer: