06 december 2008

Inlägg nr. 100

Kära dagbok

Idag skriver jag inlägg nr. 100 i min bloggdagbok. Det ska kanske firas på något sätt? Av en okänd bloggkamrat har jag fått veta att min blogg är en livsnjutarblogg.

Igår var vi hos mina föräldrar på mat. Vi var där i c:a 1½ timma och åt i stort sett hela tiden. Det var tillagat med omtanke och proffsighet som vanligt. Vi fick kött, sås, potatis, hemkokt lingonsylt, inlagd gurka, kokta morötter, brysselkål och sallad. Till dessert fick vi hemlagad chokladmousse och kaffe. Ad. som skulle ha varit med men glömde bort det sörjer att han missade desserten.

Igår bakade jag. Jag minns inte när jag bakade senast. Det var ingen avancerad bakning men det var så himla roligt, luktade så gott och smakade superbra. Det blev skurna pepparkakor och kokoskakor. Mums! Det räcker även till Ad.

I morse ringde min telefon 06.30. - Eh, hej ursäkta att jag väcker dej men jag har lyckats slarva bort min cykel igen. Kan jag låna bilen? Börjar jobba kl. 07.00. Morgonpigg som jag är hoppade jag raskt i kläderna och skjutsade i stället eftersom vi behövde bilen själva idag. När jag kommer ned i trappan och tittar ut mot parkeringen ser jag min 20-åring stå där ute i mörker, kyla och dimma och han tittar upp mot mej och vinkar. Jag känner glädje och lycka.

Pratade med Ar. i telefonen häromdagen. Han kommer till M-by redan helgen före jul. Det ska bli underbart att träffas igen.

Om en vecka bär det av till Sthlm. Vi åker X2000 fram och tillbaka på samma dag. Det ska bli roligt men jag ska väl samtidigt erkänna att det känns ganska pirrigt också.

Inga kommentarer: