14 december 2008

Reflektera


Reflektera

Jag har läst om att reflektera på tidsverkstaden
"Ibland behöver vi stanna upp för att kunna komma vidare. Tänka och känna efter hur det är och hur vi kan skapa en hållbar eller ännu bättre tillvaro.
För många är det svårt att ta sig tid, utrymme och tillfälle till att reflektera. Men, som någon sa:
Om vi inte använder tid till att reflektera, har vi snart ingen tid alls
Det kan vara nödvändigt att investera lite tid för att framöver få tillräcklig tid till det som är verkligt viktigt".

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Hej Kerstin
Jag mår så bra när jag besöker din blogg...det var längesedan nu, men du känns så trygg och harmonisk människa, precis som Ia brukar säga. Hoppas att de "nya barnen" också kommer se det..det kan väl ta lite tid kan jag tänka mig..Ha en skön jul..och jag känner som du tid för reflektion är viktigt..helst i det yrke som du har.
Kram Lotta