21 december 2008

Kaffe och skinkmacka

Igår em kom min äldsta syster med man, 2 barn och hund, mina föräldrar och Ar hit på fika, marsipangodisbak och sedan lite julmat. Det var naturligtvis underbart att få träffa Ar igen - det var längesedan. Vi hade en jättetrevlig em och kväll. Fika och mat smakade jättebra (J gör fantastiskt god mat). Vi hade det trevligt och mysigt tillsammans. Det var verkligen julstämning. Det kändes jättebra att få sitta ned och prata med Ar i soffan då alla gästerna gått hem. (Ad. jobbade och kunde inte vara med)
Det fina ljuset på dagens bild fick vi av min syster och hennes familj igår.
Jag tror att mitt huvud mår lite bättre idag. Jag har nog bara haft en variant av migrän (i kombination med stress,kanske).
Idag ska vi bara ta det lugnt. Vi började dagen med kaffe, skinka/ostmacka och DN i sängen. Det blir kanske en promenad men annars ingenting. Vi behöver inte ens fixa mat eftersom vi har goda julmatsrester sedan igår.
I morgon och på tisdag är det jobb och sedan är det äntligen JUL.

Inga kommentarer: