25 december 2008

Juldagen 2008

Julafton 2008 blev en bra dag. Att titta ut på morgonen och se att det snöade blev en överraskning. Vi hade en lugn förmiddag. Vi sov länge. Åt frukost och läste tidning i sängen. Vi tog en kort promenad. Vid 16.30-tiden kom A och A. Vi åkte till mina föräldrar och fikade tillsammans med min äldsta syrras familj. Vi som ville ha lugn och ro kände av stressen en stund. Vi fick en stund själva med mina föräldrar vilket var bra för både dem och oss. Sedan var det så underbart skönt att komma hem hit. Här är det lugnt, skönt och mycket julstämning. Vi drack lite glögg. Ar. delade ut våra julklappar som vi öppnade i lugn och ro. Sedan åt vi risgrynsgröt, skinkmacka, drack julmust och pratade länge. A och A verkade också nöjda med sin julafton. Så, jag tycker att årets julafton blev precis som jag ville ha den.
Idag är jag genomförkyld. Det blev en kort promenad på fm. Ar. var här på lite mat. Ad. jobbar. I morgon kommer M och L. Det ser vi fram emot.
Dagens bild är från mina föräldrars hem.
Jag hoppas att ni som läser här har haft en bra jul!?

Inga kommentarer: