13 januari 2019

Göteborgsdagar =)

Igår (lördag) tog sambo och jag tåget till Göteborg. När vi kom fram stod Arwid och Adam på perrongen och väntade. Arwid skjutsade oss alla till Mintensgatan där Arwid och Lotta bor. Så kul att vara där igen och så kul att få se hur det blev med nya köket och en mer öppen planlösning i deras lägenhet.
Arwid och Lotta gjorde supergod tomatsoppa till lunch, med basilikatopping och surdegsbröd till.
Efter den goda lunchen blev det lite relax i soffan och kaffe/te på maten. Här sitter Adam i Arwids och Lottas soffa.
Jag hade med Arwids och Adams första fotoalbum med bilder från när de föddes och framåt. Även böckerna "Barnets första år" hade jag med till dem. Kul och intressant med album och böckerna, ett aktuellt "ämne" nu =) 
Sedan var det dags att byta om och ge sig ut i staden. Vi tog "vagnen" till Järntorget där vi sedan gick mot Göteborgsoperan.
På Göteborgsoperan hade vi bokat bord till kl. 17.30. Arwid och Lotta åt vegetariskt och vi övriga åt sotad gös med goda tillbehör. Underbart god mat och trevlig serveringspersonal.
 Här sitter sambo och jag, redo och att "hugga in" på gösen.
Middag på Göteborgsoperan och musikalen "Ringaren i Notre Dame" var min födelsedagspresent till Arwid och Adam som båda fyller år i januari.
Nu är vi på plats på andra balkong mitt, rad 3, ingång C höger... Här satt vi väldigt bra med full koll på scenen. Musikalen var tre timmar lång inkl. paus. En fantastiskt fin föreställning!
Man fick inte ta bilder under föreställningen, jag tog därför en bild på scenen när det var slut.
På väg hem från Göteborgsoperan tog jag några bilder på Göteborg i mörker och dimma.
Härifrån tog vi spårvagnen hem till Arwid och Lotta där sambo Jens och jag sov gott i nya gästrummet.
 Helgfrukost hemma hos Arwid och Lotta!
 Efter frukost gav vi oss ut i regn och rusk mot Härlanda tjärn
Det slutade regna som tur var, det var jätteskönt med en promenad och vad fint det var i området vid Härlanda Tjärn.
Efter lägenhetsvisning tillsammans med Adam blev det lunch högst upp i Gothia Tower.
Vilket fantastiskt fint ställe för lunch. Här hade vi utsikt över hela Göteborg samtidigt som vi åt underbart god mat, igen...
 Adam och jag 
 Mätta och glada efter en god lunch!
Här pratar vi bolån, avgifter m.m. och att vi var överens om att det var en så himla mysig känsla i lägenheten som vi kollade på tillsammans med Adam idag.
Efter lunch var det dags att ta tåget hem igen. Vi har haft ett intensivt och mycket innehållsrikt dygn i Göteborg med många härliga upplevelser. Underbart härligt att vara tillsammans med Adam, Arwid och Lotta! TACK alla!

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Så trevlig och innehållsrik helg ni fick i Göteborg! Synd med vädret, kunde varit lite soligare. Roligt att se någon annans bilder över "mitt Göteborg"!
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, vi hann med massor under Göteborgsdygnet. Längtar redan tillbaka, kanske kan vi stanna lite längre tid då.
Kram från Kerstin