20 januari 2019

Januarisöndag med framtidsplaner

Vilken härlig januarisöndag vi har haft idag, solsken hela dagen =) Jag gick en lite längre motionsrunda idag för att få vara i solljuset så mycket som möjligt. Vi tog en tur med bilen till grannstaden Motala för veckans matinköp och även ett besök till Plantagen där vi köpte stor grön krukväxt, såjord och ved. Har precis pratat med Adam som har ett nytt "objekt" att titta på nästa helg. Hoppas att vår strategi kan leda till att han blir lägenhetsägare snart.
Har lite kul planerat framöver :) En kväll i början av mars blir det föreläsning av Linnéa Claesson om bl.a. civilkurage, medmänsklighet och om hur vi står upp för det vi tror på. Jag tillsammans med ssk/dsk-kollegor från jobbet har anmält oss till föreläsningen och Vårdförbundet bjuder oss på detta.
Sambo och jag har båda fått presentkort från Ticketmaster som behöver användas under året. Vi bokade oss på förläsning med Tomas Eriksson som kommer till Linköpings konsert och kongress i början av april. Det utlovas nyskapande och humoristiskt föredrag med ett lärande budskap om hur man snabbt och smidigt kan läsa av andra människor samt minska mängden missförstånd.
Vi har fortfarande presentkort kvar och kanske kan vi boka in oss på något mer "lättsamt" framöver...
I morgon har jag en ledig dag men... väckning är inställd på 05.45 och kameran är riggad på stativet. Hoppas på att få se blodmånen och att kunna ta några fina bilder. Hoppas också på en molnfri morgon.
Önskar Er alla en fin vecka!
Bild 1 är min egen, bild 2 har jag lånat från Vårdförbundet och bild 3 har jag lånat från Atikko

Inga kommentarer: