27 januari 2019

Mysig söndag

Idag har mamma Vera varit här på söndagsmiddag. Jag bytte mamma-Vera-helg med äldsta syrran då vi var i Göteborg vilket innebär att vi har hand om mamma Vera även nästa söndag. 
Jag hämtar henne vid Trygghetsboendet vid 14-tiden. Vi åker hem till oss och äter söndagsmiddag. Sedan sitter vi i soffan, idag hade vi brasa och många tända ljus. Jag visade gamla brev och vykort som mamma Vera skickat till mej då jag var i tonåren, som jag hittade tidigare i veckan då jag rensade i gamla lådor. Det tyckte hon var kul, det väckte liv i många gamla fina minnen. 
Dagens kaffe på maten med dessert fångades på bild.
Katten Sara satt och övervakade oss från trappan. Bägge katterna är vana vid att mamma Vera kommer hit ibland. I början var de lite rädda troligen för jag måste prata med ovanligt hög röst för att min mor ska höra vad jag säger.
På förmiddagen idag tog jag bilder på fåglarna som får mat av oss. Jag tror att de här små fåglarna är gråsiskor
 Visst är de söta de små gråsiskorna?
 I år serverar vi solrosfrön utan skal, bra för både fåglar och gräsmatta.
 Både små och lite större fåglar är hungriga och vill äta.
Ha en fin vecka allesammans! Ta hand om Er och kör försiktigt!

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Gråsiska - det tror jag inte att jag har sett förut! Så söt! Är glad för vår lilla rödhake som kommer till fågelbordet varje dag.
Jag har också en del vykort och gratulationskort sparade! Särskilt de som är från familjen.
Kram Gunilla

Kärrans blogg sa...

Det var första gången vi hade gråsiskor på besök =)
Rödhakar är också fina små fåglar, jag tror att "våra" har flyttat söderut.
Kram Kerstin