09 februari 2020

Helgen

Från "Lökar och Knölar" har jag klickat hem några knölar av den här tjusiga anemonen d.v.s. Anemone Coronaria Bordeaux, en nyhet för i år. Har tidigare köpt anemoner från samma webb-butik och de verkar trivas ganska bra här trots att jag inte sköter dem på rätt sätt. Knölarna ska egentligen tas upp från rabatten varje höst men jag låter dem vara kvar i jorden och de växer och blommar så snällt ändå.
Den här bilden har jag lånat från "Lökar och Knölar"
I helgen har jag gjort mina motionspass, igår stavgångsrunda och idag ett yogapass. Att motionera är inget som är jobbigt eller motigt för mig, däremot om jag inte motionerar känns hela jag jobbig och icke-välmående.
Har också kört nya bilen i helgen vilket är superkul och härligt. Det är ju lite knepigt att köra automatväxlad bil när man inte är van. Jag är rädd för mina gamla reflexer - trampa ned kopplingen och byta växel men än så länge har det gått bra. Höger hand försöker växla ibland men jag noterar det innan det händer, vänster fot och ben har inte rört sig mot kopplingspedalen tack och lov. Det finns ju ingen kopplingspedal i nya bilen, bara gas och broms. Om jag glömmer bort mig och får för mig att trampa ned kopplingen, som  inte finns i nya bilen, då trampar jag ned på bromsen i stället, inte bra...   
Vilket oväder det blev idag med kraftig blåst och ösregn! Tände ljus och brasa här hemma och satt sedan i soffan med filt, katter och läste bok. Mysigt!
Det var lite från mej och min helg. Hoppas att ni alla haft en fin  helg!
Bild 2, 3 och 4 är tagna hemma hos Arwid, Lotta och Lo - härligt att tänka tillbaka på dagarna i Göteborg. 

Inga kommentarer: