05 april 2020

Första helgen i april 2020

Här är årets påskträd, pyntat och klart!
Idag har jag stått ute i trädgården och sått tomat och chili. Det nysådda fick komma in sedan förstås. Har också planterat om pelargoner och tagit sticklingar. Skönt att kunna göra detta utomhus! 
Igår handlade jag mat till mamma Vera och lämnade till personalen på Trygghetsboendet. Pratade sedan med mamma Vera i telefonen.
Har också klippt ned all lavendel i helgen, klippte ned rejält och hoppas att det blir bra. Nu väntar jag på att odlingssäsongen ska komma igång. Längtar efter att så, plantera och göra fint i trädgården. Det ska ju bli lite varmare i veckan, härligt!
Nu blir det jobb några dagar igen och omöjligt att veta hur denna jobbvecka kommer att bli. En dag i taget....
Har fått bilder från Varberg i helgen. Arwid och Lotta har fixat lite med gräsmattan där, toppdressat och sått. Lilla Lo fick med sig några leksaker ut i trädgården att leka med men hon ville hjälpa till med gräsmattan i stället, trampa ned dressjorden och göra fint som hennes mamma och pappa gjorde.
Adam kom till Varberg i fredags och var kvar till idag. Adam skickade en bild från Varberg idag, på Arwid som badar i havet. Det var nog ett snabbdopp skulle jag tro, modigt gjort.
När allt det här med Covid 19 har lugnat ner sig vill jag träffa de här underbara människorna Adam, Arwid, Lotta och Lo.

Inga kommentarer: