09 april 2020

Knölar, skottkärra och redskap har anlänt

Nu är jag påskledig i fem dagar =) Idag har jag varit på mamma Veras Trygghetsboende och lämnat en påse med lite påskvaror till henne, jag fick lämna till personal ute på gården och sedan vinka till mamma Vera på balkongen. Bl.a. fick hon en stor bukett vitsippor och blåsippor som jag plockade igår kväll. Tog några bilder i skogen igår då jag plockade blommorna. 
Skönt att vara ledig och tänka på annat än pandemin. Har varit ute i trädgården idag, i morgon bitti motionspromenad med vännen Maria. Vi ska äta lite extra god mat i påsk och kanske blir det någon utflykt också.
Idag fick jag hämta paket med skottkärra och trädgårdsredskap som Lo kan få leka med här sedan när det går att vara tillsammans igen. Jag längtar!!!
Fick också hämta paket från "Lökar och Knölar" idag med knölar som ska växa och bli så här fina d.v.s. Anemone Coronaria Bordeaux. Den är slutsåld nu såg jag på hemsidan.
Ha en fin påsk nu allesammans, trots pandemi och social distans!

Inga kommentarer: