01 april 2020

Lite depp och lite pepp

Färdigjobbat för den här veckan! Vi har haft gott fika på jobbet varje dag, vilket piggar upp. Vi är ganska trötta och slitna på jobbet nu. Vi jobbar inte i intensiv- eller akutsjukvård vilket måste vara väldigt påfrestande på många olika sätt. Men... vi på jobbet är först i sjukvårdskedjan, vi möter oron som finns därute, vi möter alla frågor som ibland har svar och ibland inte, vi möter ovissheten och dem som söker tröst, hopp och några lugnande ord/råd. Ja, det tär på oss nu men vi har det inte värst trots allt.
När jag kom hem idag, när jag klev ur bilen på garageuppfarten hörde jag så underbart fin fågelsång och andades in frisk och ljummen vårluft. Jag möttes av en sambo som blev glad när jag kom hem, jag fick prata av mig en stund och sedan planerade vi lite för fyra lediga dagar tillsammans. Vi ska göra någon utflykt i naturen, jag ska påskpynta, jag ska gå mina stavgångsrundor som jag mår så bra av, vi ska vara i trädgården och njuta av våren. Jag är också så tacksam över att jag och alla vi i (stjärn-)familjen fortfarande är friska, att ingen av oss har någon allvarlig sjukdom.
Nu ska jag njuta av lediga dagar så mycket jag kan! 

Inga kommentarer: