28 september 2020

Fina dagar i Gbg

Min långhelg i Göteborg har varit superfin och härlig på alla sätt! Jag hade med mig mina gamla dockskåpsmöbler till Lo:s dockskåp. Tror att det är Lottas morfar som tillverkat dockskåpet någon gång på 50-talet, det är tredje generationen som leker med det nu. Här har sovrummet i dockskåpet fått nya tapeter och golv. Bobbo, Diddi och några Duplofigurer har flyttat in i dockskåpet.
Oj vad mycket vi har lekt i helgen =) Dockskåpet är verkligen uppskattat. En ko badar i badkaret.
Vi har också lekt med Skrållan som Lotta lekte med då hon var barn. Här får hon håret borstat.
 
I fredags förmiddag var Lo, Lotta och jag på en liten shoppingrunda i Göteborg. Bilden är från eftermiddagens promenad då vi gick förbi Lo:s förskola bl.a. Visst är mamma och dotter lika varandra! Så fina båda två!
Dessa skor köpte jag på shoppingrundan. Vi besökte bara Arket och Cos, det fick räcka. Kul att uppleva lite av storstaden tillsammans med Lotta och Lo =)
Vi har ritat också, vi har lekt med dockhus och dockor, läst barnböcker, myst i soffan. På fredagskvällen kom Adam och vi gjorde godaste pizzan tillsammans. 
I lördags förmiddag var vi på lekplatsen. Kul med sandlåda, gungor, klätterställningar och rutschbanor.
På lördagen var vi hos Adam på supergod lunch. Vilken växtlighet på Adams balkong, nästan som en djungel. 
Vilka tomater! Två plantor står i krukor på balkonggolvet och växer ända upp till taket.
Fina balkonglådor med blommor i olika fina färger i fönstren. Tror att växterna trivs väldigt bra på inglasad balkong i västerläge.
Fantastiskt fina chili med mycket smak. Vilken odlare han är, Adam!

Fortsättning lördag och söndag i Göteborg kommer i nästa blogginlägg. 

Inga kommentarer: