06 september 2020

Nymålade trappsteg och lite framtidsplaner

Nu är trappstegen färdigmålade i samma vita nyans som väggpanelen i vardagsrum och kök. Det tog inte fem timmar för färgen att torka som tur var, det torkade mycket snabbare. Det är bara själva trappstegen som är målade, inte allt annat omkring. En grundmålning och sedan två påstrykningar.
Nu hoppas att jag att Lo och föräldrarna snart är friska igen, och att Lo kan återuppta inskolningen på förskolan. Eftersom det inte blev någon resa till Göteborg i helgen som det var tänkt, så har jag det roliga kvar nu, förhoppningsvis någon helg i september, oktober eller november, när alla kan. 

Om några helger kommer Adam förbi här i samband med en kompis svensexa och bröllop, en helg svensexa och en annan helg bröllop.

Jag har mina två gamla barn- och ungdomsvänners 60-årsfirande att se fram mot också. Datum är bestämt men inget innehåll... än så länge... men lite "grovplanering" finns i tankarna, svårt det här med Corona-anpassat firande och hur man ska tänka omkring det.

Och så höll jag på att glömma skriva om mamma Veras 95-årsfirande den 15 september. Det är besöksförbud på hennes boende så vi tar hit henne hem till oss. Går det att vara utomhus och fira på altanen så gör vi det. Mina systrar med makar kommer hit också. Frågan är bara vad jag ska köpa för present till henne?

Denna vecka blir det arbetsdagar måndag, tisdag och onsdag som vanligt, sedan lediga dagar och därefter semester =) Härligt!

Inga kommentarer: