16 september 2020

Fira 95-årsdag

Jag fortsätter njuta av semester, lediga dagar och underbart härligt väder med sol och värme. Igår eftermiddag firade vi mamma Veras 95-årsdag hemma hos oss. Jens krattade grusgången och hissade flaggan dagen till ära.

Vilken härlig grönska och växtlighet det fortfarande är i mitten av september! 
Här är det dukat och klart på köksbordet. Vi satt sedan ute på altanen och fikade. Det var Jens och jag mina systrar med män som firade Vera. Det kom sedan en kusin till oss som också ville fira Vera.
Här satt vi, fikade och firade mor Vera under parasollet på altanen. Härligt att pelargonerna fortfarande blommar så fint i utekrukorna.
Syster Inger med man hämtade mor Vera på Trygghetsboendet. Personalen på boendet hade sjungit och grattat på förmiddagen.  
Här får Vera en jättefin blombukett av min syster Inger med man.
Äldsta syrran Inger hade bakat bullar och beställt en prinsesstårta. Jag hade bakat biskvier som vi bjöd på. Lite senare bjöd vi på lite frukt, glass, chokladpraliner och dryck. Vi flaggar danskt på bordet som ni ser, vi har ingen svensk bordsflagga, ifall någon undrar...
Nu har mellansyrran Berith med man anlänt, med en kasse full av 95-årspresenter.
Så härligt att vi kunde sitta ute på altanen i det underbart fina vädret. Det kändes som sommar med värmande sol och omkring 23 grader varmt. På bilden ser vi mellansyrran Berith, Vera, äldsta syrran Inger med man Jangunnar.  
Här har vi sambo Jens, Beriths man Anders och Berith igen. Vi sjöng och hurrade för Vera innan vi började fika.
Nu dags för födelsedagstårta! Inger hade beställt tårtan från Ubbes bageri i Motala. Prinsesstårta är mamma Veras älsklingstårta.
Här har vi Berith, min mellansyrra! Jag är ju yngst och lillasyster.
Här kommer vår kusin Kajsa-Lena med blommor till Vera. Hon stannade på lite kaffe och tårta.
Kusin Kajsa-Lena är Veras systerdotter. Vera är yngst av de åtta syskonen och den enda som lever.
Innan firandet var slut visade Inger och Jangunnar ett fint och roligt bildspel med huvudpersonen Vera. Det var mycket uppskattat =) I slutet av dagen en bild på Vera med blommor och presenter.
Här en bild på systrarna och mor Vera =) Jag har ett bekymrat ansikts-uttryck ser jag men det beror nog på solen i ögonen, jag blundar inte i alla fall ;)
Vera var mycket nöjd, glad och tacksam över sin 95-årsdag och allt firande. Syrran Berith med man skjutsade hem henne och hjälpte henne sätta alla fina blommor i vas. En trevlig  dag! 

2 kommentarer:

promenaderpalandet sa...

Åh vilken härlig dag ni fick ❤️

Kärrans blogg sa...

Ja, en jättehärlig dag med firande och helt fantastiskt väder =)