29 september 2020

Fin långhelg i Gbg del 2

Vi var på lunch med kaffe på maten hemma hos Adam i lördags. Vi beundrade växtligheten på hans balkong och jag beundrade köksgardinen som jag sydde för ett tag sedan. Adam spelade lite piano för oss, imponerad av att han lärt sig så mycket redan (spelade stycken av Bach), han hade också övat in en låt till Lo. Även jag spelade lite och imponerades av att jag kom ihåg noterna. Sedan en härlig långpromenad hem till Arwid, Lotta och Lo.

Lördag eftermiddag och kväll fortsatte lek och mys med Lo. Det blev många fina bilder i helgen, här är det Adam som tar bild på Lo. Här är det snart läggdags för Lo. Senare fixade Arwid och Adam lördagskvällens middag.

I söndags kl. 10.00 åkte vi alla till Göteborgs botaniska trädgård. Dahliorna blommade i fina glada färger =)
Härligt att ströva omkring i den fina parken, mycket fint att titta på. 
Vi var inne i växthusen och tropikhuset. Här tittar Arwid och Lo på fiskarna i dammen.
Vi fikade i paviljongen, Lo hade med sig egen mat. Efter besök i Botaniska Trädgården åt vi lunch hemma hos Arwid, Lotta och Lo. Sedan följde alla med i bilen för att skjutsa mej till Resecentrum där bussen avgick kl. 15.45.
Jag åkte tvåvåningsbuss och hade bokat enkelsäte högst upp och längst fram. Tack Adam, Arwid, Lotta och Lo för den här gången, en alldeles fantastiskt fin och mysig helg tillsammans.

Inga kommentarer: