31 oktober 2020

Alla Helgons Dag

 
För ett år sedan var jag i Göteborg =) På Alla Helgons Dag gick vi alla till Östra Kyrkogården på kvällen när alla ljus var tända. Det var som ett hav av ljus på den stora och mycket vackra kyrkogården. Fint, stämningsfullt och mysigt att vara tillsammans! 
Då var Lo nästan 9 månader gammal och såg ut så här. När bilden togs var vi i Kålltorps Handelsträdgård. Det var en mysig helg tillsammans med Adam, Arwid, Lotta och Lo.
Blogginlägg från den helgen hittar du HÄR

Nu ett år senare ser Lo ut så här. Lotta skickade den här bilden på Lo igår, en förkyld liten tjej. 

På förmiddagen idag har jag räfsat ihop lite löv och lagt i rabatten på framsidan, för att skydda rosorna i vinter och tidig vår, lade också granris ovanpå löven. Sedan gäller det att löv och granris får ligga kvar tillräckligt länge, det är tidig vår som är det mest kritiska för rosorna.
Framåt kvällen idag åker vi till kyrkogården här i vår stad. Jag har redan gjort Allhelgonafint på mina farföräldrars och min fars gravplats men vill gärna se alla ljusen på kyrkogården. Det brukar vara så vackert och stämningsfullt.
Pysslade igår med en ljusdekoration till köksbordet. Ett fint fat, mossa, några nypon, ett ljus och lite vatten på fatet för att mossan ska hålla sig fuktig och fräsch.
Jag önskar Er alla en fin Allahelgons-helg! 

Inga kommentarer: