14 juni 2021

Ledig måndag

Vi åkte till Linköping på förmiddagen idag och fixade våra ärenden. Jag använde mitt presentkort på Åhléns och köpte en grå Klippan yllepläd till sovrummet. Köpte även en duk till altanbordet på Åhléns. Sedan gick vi till "Teboden David Carlsson Eftr." och jag kunde äntligen köpa mina favorit-téer. Köpte 2 hg De-Ce-blandning, 2 hg Earl Grey stark, 1 hg lime-te och 1 hg äppel-te.

När vi kom hem var det lunchdags, sedan drack jag en stor kopp De-Ce-te och så lite relax, jag sov en stund. Sedan ut i trädgården, tömde en Bokashi-hink och grävde ned innehållet hos rosorna i framside-rabatten, därefter lite kantklippning och ogräsrensande. Nu ska jag stryka lite och sedan middag. Kanske blir det en promenad-joggingtur till stallet och tillbaka innan dagen är slut.

I morgon är det jobbdags, fyra jobbdagar denna vecka, fyra jobbdagar nästa vecka och sedan SEMESTER fyra veckor. Underbart! 

Inga kommentarer: