17 september 2021

Fredag eftermiddag

I eftermiddag åkte vi till Väderstad Byggnadsvårdsbutik, älskar den butiken. I butiken finns allt man behöver för byggnadsvård men även en massa andra vackra saker. Idag köpte vi ljuslyktor för utomhusbruk och ett doftljus med barrskogsdoft till mitt badrum. Såg också perfekt inflyttningspresent till Arwid och Lotta men det köper jag en annan gång.
Tog några bilder en trappa upp inne i butiken men det är i entréplan som de finaste sakerna finns. Ganska mycket folk i butiken idag men trivsamt och mysigt med allt fint och vackert. 
Sambo J kollar in en avancerad och tjusig grill. Ja, det finns något för alla i Byggnadsvårdsbutiken.

Sedan ville Jens besöka "Marcuskräftans" butik som också finns i Väderstad alldeles intill Byggnadsvårdbutiken. Det var dock kö utanför och det regnade så jag satte mig i bilen och väntade. Ja, vad gör man när man sitter och väntar, jo man kollar mobilen och tar några "selfie" =)
På vägen hem stannade vi till i butiken Sharpman i Hogstad. Hade tänkt köpa nya gummistövlar där men hittade inga snygga. Provade en Barbour-kjol i stället med rea-pris, men den kändes inte helt bekväm.
Sedan åkte vi hemåt igen. Nu har jag precis gjort en stor sats müsli och Jens tog över i köket för att fixa kvällens middag.
Ha en fin fredagkväll allesammans!

Inga kommentarer: