01 september 2021

Krasslig men glad =)

I stället för två jobbdagar blev det två sjukdagar. Jag var nog lite naiv och trodde att jag blir nog inte så förkyld, det går över fort, jag har bra immunförsvar, dricker ingefärsdryck och extra C-vitamin varje dag, jag kommer säkert kunna arbeta som planerat. Men nej... jag är fortfarande inte frisk, har en hemsk rethosta speciellt på natten, ont i halsen, hes, trött och eländig. 

Vilar i sängen och tänker tillbaka på förra veckan... här kommer några bilder som Arwid tagit.

Här är sista frukosten i lägenheten och vi säger "Hej då Mintensgatan, tack för den här tiden". Allt är nerpackat och snart kommer flyttfirman "Bröderna Flytt" och packar in allt i två lastbilar.

Här är vi på väg till lekplatsen som ligger precis utanför huset. En av dagarna var lite kall och blåsig.

Lite kvällsmys i soffan före läggdags. Här tittar vi på Kompisbandet när de sjunger "Var är tummen?" och vi hänger på med både sång och rörelser =)

Här sjunger Kompisbandet "Jag har en gammal faster som heter Ingeborg", vi sjunger med förstås och gör rörelserna till "och så svajar muffen, och muffen svajar så". Här var vi så glada över att Lo var mycket piggare efter förkylning, hög feber och öroninflammation, däremot började Arwid och Lotta att bli sjuka. Att sjunga tillsammans, göra rörelser till sångerna var en glädjekick, så himla kul och mysigt =) Klicka på Kompisbandet ovan så förstår du =)

Här sitter vi i trappan i nya huset, flyttkartonger på golvet, målning av väggen på gång, Lo äter sin frukostmacka och jag är glad över att ha varit med om denna händelserika vecka. Dock inte kul med förkylning, hög feber och öroninflammation för Lo.

TACK Arwid, Lotta, Lo och Lottas föräldrar! TACK Adam för en mysig söndagkväll med god middag!

Nu hoppas jag på att bli frisk, vill njuta av fina sensommardagar i trädgården. Bilen ovan har jag tagit samt bilden på solrosen, övriga är tagna av Arwid.

Inga kommentarer: