03 oktober 2021

Första helgen i oktober

I eftermiddag åkte våra gäster hemåt mot Norrköping. De fick med sig lite av varje från vår trädgård som äpplen, tomater, blommor, persilja, gräslök m.m.

När gästerna hade åkt var jag ute i trädgården en stund. Rensade ogräs utmed gärdesgården på garageinfarten, inte det roligaste jag vet men det blev väldigt fint.

Lilla lejonet på bilden har vi på verandaräcket, den fanns här redan när vi flyttade in.

Mina systrar som var hos mamma Vera igår hälsade att allt verkar gå bra. Hon hade sovit bra, peronalen trevlig, maten god, hon var nöjd och glad.

Nu har jag ledigt måndag och tisdag. I morgon träffar jag systrarna i lägenheten som mamma Vera lämnat, vi ska tömma den innan städfirman kommer. Inget särskilt planerat på tisdag, sedan jobbar jag onsdag och därefter semester torsdag och fredag =)

Ha en superfin vecka allesammans! 

Inga kommentarer: