31 oktober 2021

Gudomligt vackert på höstfin kyrkogård

Inför Allhelgonahelgen gjorde jag en liten gravprydnad idag, åkte till kyrkogården sedan för att lägga den på gravplatsen. Det var så gudomligt vackert på kyrkogården idag med sol och höstfärger. Tur att jag hade med mig kameran ;)
 
Det finns ganska många av dessa gräs på kyrkogården, med fina silverax som strålar av ljus i solskenet. Magiskt vackert! Här har jag tagit bilden genom gullregnsträdet vid graven.

Här är fokus på trädet i stället. Gullregnsträdet växer precis intill gravplatsen, jättefint och vackert träd och helt bedårande då det blommar.
Här vilar min far, farfar och farmor, alla tre blev 90+. Jag lät de vackra löven ligga kvar i planteringen framför stenen. Den lilla egentillverkade gravprydnaden syns knappast men består av  granris från rödgran och blågran och så några kvistar med nypon. Enkelt och lagom!
Kyrkogården visade sig från sin bästa sida idag i solsken, höstfärger på träden, i luften och på marken. Ja, det var många löv som föll från träden idag.
Solbelysta eklöv! Det är många stora pampiga träd som vakar över gravarna på kyrkogården.
Kyrkogården ligger på en höjd med utsikt över vår lilla stad. Idag var det lite soldis i luften vilket är behagligt. Jag det var lite från dagens kyrkogårdsbesök i ord och bild.
Nu är det snart lunch, det blir räkmacka idag. Ikväll promenad med vännen Maria. I morgon åker vi mot stora grannstaden, ska besöka IKEA, köpa ljus och titta på kök. Ja, nu när badrumsrenoveringen äntligen är klar är det dags för nästa projekt ;)

Inga kommentarer: