16 oktober 2021

Oktober-lördag

Började dagen med stavgångsrundan i ett uppfriskande, härligt höstväder. Massor av blåst och sol =) Efter lunch har jag bakat apelsin- och chokladkakor samt en citronkladdkaka. Ska hälsa på mamma Vera i morgon och då är det kul att ha med sig lite hembakat, hon uppskattar det.

När jag pratade med Adam idag påminde han mej om att sticka hål med en nål i våra chili som ligger på tork, sticker man hål på dem torkar de lite snabbare. På bilden ovan är årets chili-skörd, Anaheim, Habanero och Jalapeño.

Här är kakorna jag bakade idag, med choklad- och apelsinsmak. Kanske inte så vackra men väldigt spröda och goda. Tycker att det är väldigt roligt att baka, problemet är bara att vi äter inte så mycket kakor egentligen. Det är gott någon gång ibland. Skulle gärna baka mer men får i så fall ge bort det till någon/några som behöver.

Vilken fin bild Lotta skickade idag =) Lo har på sig snickarbyxor som både Arwid och Adam hade då de var små. Lo hjälper sin pappa skära till en matta som ska vara i sovrummet sedan. Rent foto-mässigt är det också en superfin och bra bild med solen som lyser in genom fönstret och ger en så fin bakgrund på väggen.

I kväll ställer sig sambo Jens ute vid grillen och avslutar årets grillsäsong. Maten äter vi inomhus sedan. I morgon bitti tar jag bilen till vännen Maria för en motionspromenad tillsammans. På eftermiddagen åker Jens och jag till mamma Vera och har med fika.

Ha en fortsatt fin helg allesammans!

Inga kommentarer: