26 oktober 2021

Oktober-bilder

Oktober har varit en bra foto-månad, många fina bilder har det blivit. Här kommer några i repris.

Tycker om den här bilden med fåglarna som flyger söderut. Det är en slags vemodig känsla i bilden på något sätt men även förhoppningsfull. Lite som man själv kan känna sig ibland. 

När vi var i Stegeborg på min födelsdag var det första gången jag såg ett valnötsträd. Fint med valnötter och höstlöv i nästan exakt samma bruna nyans.

Här är fina valnötsträdet med borgruinen i bakgrunden. En solig, underbart härlig och fin utflyktsdag.

Här en bild från en annan utflykt och en annan ruin. Alvastra klosterruin med östgötaslätten i bakgrunden. Här gillar jag stenmurarna mot det mjuka gröna.

I helgen gick jag en kvällspromenad med kameran för att fånga den vackra solnedgången på bild men hittade inget bra fotomotiv. Sedan såg jag några grässtrån utmed vägen, jag hukade ner mej för att få med den vackra kvälls-himlen i bakgrunden. Nöjd =) 
Den här bilden har Lotta tagit, den är underbart fin. En bild jag blir glad av på många olika sätt. Glad för Lotta och för att hon skickade bilden till mej, glad för att se Lo och Arwid, glad för att det är min son och mitt barnbarn, stolt och glad för att jag är mamma, farmor och svärmor. Känner mej glad och varm av bilden men samtidigt en stark, intensiv längtan och saknad efter mina fina - Adam, Arwid, Lotta och Lo. Tänk att bilder kan skapa så många olika känslor.

Det var några bilder från oktober. Älskar ljuset och färgerna på hösten, bra förutsättningar för fina bilder.
I morgon jobb-dag sedan är jag långledig igen =) På torsdag morgon ska jag träffa systrarna för inskrivningssamtal på mor Veras nya boende.  Ska också tillverka en gravprydnad inför Allhelgonahelgen. I helgen är min plan att ringa till Adam, videosamtala med Arwid och Lo, motionera, hemmafixa och njuta av ledighet.
Nu vet ni hur jag har det ;) Hoppas att ni har det bra och mår bra!

Inga kommentarer: