23 maj 2023

Från 157 till 10

Idag kom jag iväg på morgonpromenad ganska tidigt som tur var, jag hann hem igen precis innan regnet kom.
Som vanligt går jag alltid mot havet, jag gick ut på en pir och tittade ut över havet. Så skönt att bara vara stilla, titta ut mot himmel och hav och bara notera vilka tankar som finns just här och nu. När jag gick tillbaka passerade jag den lilla fiskehamnen med alla fiskebåtar. I en båt satt en fiskare och rensade fisk, han kastade ut fisk-renset i havet till fiskmåsarna. Jag kände en härlig doft av hav, fisk och tång.
Jag passerade också det här fina lilla huset med bästa läget vid havet. Ja, det finns mycket att se och upptäcka här under mina promenader. Jag älskar att vara just här där jag är.
 
Kanske undrar några av er hur det känns att flytta från villa 157 kvm till gäststuga på 10 kvm? Svaret är enkelt, det känns alldeles fantastiskt jättebra. Här är min säng, det är en två-våningssäng och och jag sover i den nedre sängen, det är som att krypa in i en mysig liten koja. Här sover jag helt otroligt bra. Intill sängen finns ytterligare en säng som jag anväder som soffa och förvaring. Jag har också ett litet sängbord, en byrå och en garderob i mitt rum. Toa, dusch och kök finns i huset. Jag har allt jag behöver!

Idag har Arwid, Lotta, Tuva och jag lunchat på Joels brygga (Lo är på förskolan mellan 8.30 - 13.30). Restaurangen ligger alldeles vid havet, var man än sitter och äter är det havsutsikt. En jättemysig restaurang med underbart god mat. När vi kom tillbaka gjorde jag ett yoga-pass och nu sitter jag och bloggar. Det regnar idag och regnet behövs verkligen.

Igår eftermiddag tog jag bilen in till Varberg. Härlig sommar-känsla i staden med sol och sommarvärme. Jag gick till cykelbutiken på stora torget och köpte mig en cykelhjälm med mips-funktion. Jag har beställt en el-cykel nu som kommer i veckan. Sedan gick jag en runda i butikerna i centrum. Kl. 17.30 hade jag tid för klippning. Lite läskigt är det att behöva byta frisör men... jag blev mer än nöjd, det blev faktiskt mycket bättre än innan.

Det var lite rapport från mej! Hoppas att alla ni där ute har det bra! Ta hand om Er och se till att göra det där som ni drömmer om!

Stor kram till Er alla från bloggerskan!

Inga kommentarer: