15 maj 2023

Tack

Igår kom jag fram till mellan-syrran med man vid 16-tiden. Vi fikade på altanen, satt och pratade, gick en promenad. Sedan bjöd de på underbart god middag. Efter maten satt syrran och jag i deras växthus och fortsatte prata. Sedan sov jag i skön säng i gästrummet. 

I morse fick jag god frukost hos syrran och sedan lunch. Därefter var det dags att tacka så jättemycket för mig och åka till huset i Mjölby. Det kändes märkligt att gå in i ett tomt hus. Huset såg välstädat ut så städfirman H. A Städ & Service har gjort ett bra jobb. De nya ägarna och jag var hos mäklaren kl. 13.15. Papper undertecknades och huset fick ny ägare. Jag önskade Daniel och Amanda lycka till med sitt nya hem. 

När allt var klart satte jag mig i bilen och körde 27 mil hem. Idag var det mycket trafik och en massa jobbiga regnskurar men jag klarade det. Så skönt att vara tillbaka nu. 

Vad känner jag, kan man undra? Jag känner en enorm lättnad över att jag blev av med huset. Men det var ju inte riktigt så här det var tänkt att det skulle bli. Jag känner stor lättnad med ett stänk av vemod. Jag har också insett hur otroligt snabbt livet kan förändras. Det hände mej och min sambo och det kan hända vem som helst. Nu lägger jag mardröms-året bakom mej och tar emot framtiden med glädje, tro och hopp. 

Tack alla ni som på olika sätt stöttat, peppat och tänkt på mej. Tack Arwid, Lotta och Adam! Tack Inger och Jangunnar, Berith och Anders! Tack Maria! Tack ALLA vänner, ALLA jobbarkompisar VC Mantorp och VC Boxholm! Tack allesammans för ert stöd och omtanke, det har betytt enormt mycket för mej!

 Stor kram till er alla från Kerstin ♥️

Inga kommentarer: