12 december 2017

Ledig tisdag

I förra blogginlägget längtade jag efter snö och önskan blev uppfylld. Här har det kommit en hel del snö inatt och det snöar fortfarande =) Den här tiden på året blir allt så mycket vackrare med lite snö.
Idag, en helt vanlig tisdag, är vi lediga! Det känns verkligen lyxigt med sovmorgon, frukost i sängen en vanlig vardag mitt i veckan. Vi har inga speciella planer för dagen utan "tar dagen som den kommer". 
Igår låg 2018-års frökatalog från Impecta i brevlådan, den ska jag njuta av idag och fundera över vilka fröer jag ska beställa. 
I brevlådan låg också boken "Ett slut en början" som jag beställt. Boken handlar om utmattningssyndrom. Det är psykiatern Niklas Nygren som berättar om sina upplevelser av utmattningDet är ett ämne som intresserar mej. Jag känner (tyvärr) igen mej i mycket av det han skriver i sin bok. Jag citerar några rader från boken, som skulle kunna vara mina egna ord: "Vad jag har är en hjärna, som är stenhård med vad den orkar med eller inte. Närmast noll förhandlingsutrymme. Höga ljud, stimmig miljö och många människor är exempel på saker den har mycket låg tolerans för numera". Bokens författare har en blogg 

Inga kommentarer: