09 november 2008

Sluta stressa



En lugn och skön söndag idag med lyxfrukost och DN Söndag. Jag har chattat lite med Ar. och det verkade som om allt var bra med honom. Har gått min motions-runda. Jag går bl.a. utmed Svartån och det är alltid så vackert. Idag var det får i stället för hästar i hagen.
Veckan som kommer måste överlevas på bättre sätt än förra veckan. Liksom alla andra upplever jag att tiden inte räcker till och det är bara jag själv som kan och måste ändra på det. Jag känner att stressen "tär" på både kropp och själ och jag vill inte ha det så. I ledarutvecklingsprogrammet ska vi ha mål som vi ska uppnå under den tid som utbildningen pågår. Mitt mål är bl.a. att ta kontroll över min arbetssituation. Det ska bli spännande att se hur det går! Om jag inte når målet "hoppar jag av" mitt nuvarande jobb. Då kommer jag att "bara" jobba med sjukvård i stället, som jag känner det nu.
Men, det som är bra med den här veckan är att J och jag är lediga på fredag. Då blir det en tur med bilen till Jönköping för att handla julpynt och julklappar.
Det här är lite dagbok och mina tankar i bloggform (som vanligt).
Jag hoppas att ni alla får en bra och stressfri vecka!

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag mår absolut bra av ditt inlägg.. och blir avstressad bara av att läsa:)
Kram på dig!
/Lallis