07 november 2008

Tid för reflektion

Här har jag övernattat på Söderköpings Brunn. Jag har varit med om två inspirerande dagar tillsammans med andra chefer i landstinget. Vi har lyssnat på en föreläsare från Gaia Leadership. Men, egentligen är det inte så mycket lyssnande utan mycket handlar om arbete i grupp. Det har varit många intressanta diskussionsämnen i olika grupper. Dagen idag avslutades med vårt eget framträdande i hela gruppen. Bra träning! Föreläsaren kunde inte nog poängtera vikten av att ta sig tid för egen reflektion. Jag har funderat på att tid för egen reflektion behöver vi i alla situationer, inte bara i arbetet. Det är viktigt att fundera över vad som är bra, mindre bra, hur vill jag ha det, hur kan det bli bättre m.m.
Nu har jag tänkt att ha en bra helg med tid för reflektion! Jag önskar Er alla en bra helg! Vi ses igen!

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter hur skönt som helst. Och jag önskar dig en fin helg också.
Kram Lallis